Update: Bas van Wijk doodgeschoten bij De Nieuwe Meer nadat schutter horloge wilde stelen

Bij een schietpartij aan De Nieuwe Meer in Amsterdam is vanmiddag de 24-jarige Bas van Wijk uit Badhoevedorp om het leven gekomen. De schietpartij vond plaats bij de zwemsteiger aan het Anton Schleperspad in park de Oeverlanden.

De schietpartij vond vanmiddag rond 16.25 uur plaats. Het slachtoffer was met een aantal vrienden bij De Nieuwe Meer toen hij werd neergeschoten. Aanleiding van de schietpartij zou de diefstal van een horloge zijn geweest. De schutter zou een horloge van een vriend van Bas van Wijk hebben willen stelen. Toen deze hier iets van zei werd hij neergeschoten. Volgens getuigen zou hij door meerdere kogels zijn geraakt. Omstanders begonnen direct met reanimatie. Bas van Wijk werd vervolgens zwaargewond naar het ziekenhuis vervoerd waar hij later alsnog overleed aan zijn verwondingen.

De politie is op zoek naar getuigen en mensen die mogelijk beeldmateriaal hebben gemaakt tijdens of vlak voor het schietincident. De schutter is nog niet aangehouden. Het zou gaan om een man tussen de 20 en 30 jaar oud. Hij is blank met zwarte krullen, een mager postuur en een sikje. Ten tijden van de schietpartij droeg hij een blauwe zwembroek, een hoed en een tasje.

Update: De politie heeft vijf verdachten aangehouden voor betrokkenheid bij de dood van Bas van Wijk. Het gaat om vijf mannen van 18, 19, tweemaal 20 jaar oud en een man van 26 jaar oud uit Amsterdam. Een 20-jarige en een 26-jarige man werden door arrestatieteams aangehouden in Zandvoort. De andere drie verdachten werden door de Dienst Regionale Recherche op diverse locaties in Amsterdam aangehouden.

90 gedachten over “Update: Bas van Wijk doodgeschoten bij De Nieuwe Meer nadat schutter horloge wilde stelen

  • augustus 9, 2020 om 03:50
    Permalink

    Bas is bij wijze van spreken, letterlijk standrechtelijk geëxecuteerd.
    > Dit is pure Overkilling !
    > Destroy someone with more force than necessary.

    Hopelijk dat de D66 Rechters daarmee rekening
    houden tijdens een vonnis.

    Beantwoorden
    • augustus 9, 2020 om 13:52
      Permalink

      Het is mooi dat in Nederland de rechtspraak nog onafhankelijk is van de politiek. Lees jezelf eens in (Google maar ’trias politica’) voordat je dit soort onzin uit kraamt.

      Beantwoorden
      • augustus 9, 2020 om 15:07
        Permalink

        @Maarten, vandaar natuurlijk, dat Geert Wilders zichzelf moest verantwoorden ivm zijn uitspraken?. Daar zat de politiek, volgens jou zeker ook niet achter?. De rechtspraak is hier net zo corrupt, als in een bananenrepubliek.

        Beantwoorden
        • augustus 10, 2020 om 14:53
          Permalink

          Dat je van licht getint in dit artikel veranderd wordt naar blank is wel heel vreemd… WAAROM niet de kleur melden als feit?

          Media manipulatie ten top.

          Gaan we demonstreren, natuurlijk niet dat doe je alleen voor zwarte criminelen uit de USA …. 5 kogels in de rug van een draadloze man die wel normen en waarden heeft geleerd. Mensenleven minder waard dan een horloge….Nederland is niet het veilige land van vroeger meer met open grenzen voor beesten.

          Beantwoorden
          • augustus 13, 2020 om 11:18
            Permalink

            Het wordt tijd dat de nationaliteit of etniciteit weer altijd vermeld wordt in de berichtgeving. De zelfcensuur van de pers irriteert mij mateloos. Mensen mogen van de politiek kennelijk de feiten niet onder ogen krijgen en zij zorgt ervoor dat de pers dit soort relevante zaken niet doorkrijgt.

            Als je in Italie de krant opent staat het vol met ‘een man met de albanese nationaliteit is gearresteerd omdat’ en ‘een marokkaanse man is opgepakt in verband met’. Dat geeft de burger een goed inzicht voor de medelanders waar ze beducht voor moeten zijn. Maar helaas wordt ons deze informatie onthouden.

        • augustus 11, 2020 om 13:59
          Permalink

          En maar klagen over Polen, terwijl onze rechterlijke macht hoofdzakelijk links is en wij een vergelijkbaar systeem hebben..
          Denk ook eens aan die Urgenda zaak.

          Beantwoorden
      • augustus 9, 2020 om 16:31
        Permalink

        dat het op papier opnafhankelijk genoemd word betekent niet dat het in de praktijk ook onafhankelijk is.
        genoeg voorbeelden te vinden die dat bevestigen.
        jij gelooft zeker ook dat nederland democratisch is omdat de overheid het zo noemt.

        Beantwoorden
      • augustus 9, 2020 om 16:32
        Permalink

        Rot toch op dat is allang niet meer kijk maar naar de rechtszaak van Wilders.

        Beantwoorden
      • augustus 9, 2020 om 17:07
        Permalink

        degene die hier reageert als een kip zonder kop ben jij ‘Maarten’…een aanrader voor jou en andere doorgeschoten ‘overheidsvriendjes/vriendinnetjes’ zijn de volgende bijdrages/interviews van Cafe Weltschmerz: Wat doen we in Nederland met corrupte rechters?; Paul Ruijs en Alfred Mol: https://www.youtube.com/watch?v=HzG3QolEkKA en: Belangenverstrengeling tussen rechters en advocatuur: Marcel van Silfhout en Paul Ruijs: https://www.youtube.com/watch?v=JLT3AsEZfnk Zelf heb ik btw onlangs van intimi begrepen hoe corrupt het O.M. (in die hoedanigheid een bepaalde OvJ met Joegoslavische roots (wat doet hij btw als OvJ in Nederland, heeft hij tenslotte in corrupt en crimineel Joegoslavie niet nog wat troep op te ruimen? 😉 ) handelt in een nog lopende zaak…zoals: ‘bewijs’ creeeren waar die ontbreekt…zullen wel Joegoslavische tactieken zijn…en dat in Nederland…shame on the Dutch Government…SHAME!!!

        Beantwoorden
        • augustus 9, 2020 om 20:12
          Permalink

          Als jij een autochtone Nederlander bent, ga je dan schamen voor je Nederlands!
          “btw” en “shame”, houd op. En “bewijs die”?

          Beantwoorden
          • augustus 9, 2020 om 23:38
            Permalink

            ‘Peter’ wat is er mis met mijn Nederlands taalgebruik? Schamen doe ik me sowieso niet voor mijn taalgebruik, je kunt beter de ‘geluksparels’ in ons land doorverwijzen naar het LOI voor een taalcursus Nederlands, dat zijn de lieden die onze taal tenslotte (o.a. met hun verbasteringen, straattaal, ghetto-taal) verkrachten. En o jah, lees je ook wel eens de riooljournalistiek van bijvoorbeeld een ad.nl of dergelijke goedkope zooi? Vaak zitten hun artikelen vol met dubbele woorden (alsof de redacteur aan het stotteren is achter z’n computertje), grammaticale fouten, spelfouten…en dan zijn dat een soort van afgestudeerde Neerlandicussen…niemand zou die troep nog moeten lezen, laat staan een euro aan uit moeten geven! Je geeft in jouw reactie wel duidelijk van jouw kant aan dat je niets zinnigs toe te voegen hebt aan mijn betoog/reactie, en daarom maar met wat prietpraat aan komt kakken. Inhoudelijk ingaan op mijn betoog/reactie kon je klaarblijkelijk niet.

          • augustus 9, 2020 om 23:57
            Permalink

            Helemaal mee eens, Peter.
            Maurice, nog behoefte aan een cursus Nederlands? Een mooie taal hoor!

          • augustus 10, 2020 om 20:28
            Permalink

            Ik hebt hier totaal geen woorden voor moet je kind maar eens zijn drm allereerst heel veel sterkte liefde steun en kracht toegewenst aan de familie nabestaande en vrienden die erbij waren? lkkr dagje zwemmen met een par vrienden kom je boir iemand op krijg je kogelsss in je lijf niet 1 maar 5 wtf is ditttt deze jongen is gewoon geexcuteert om niks hier heeft de dader totaal geen berouw erbij gehad waar gaat dit heen verdomme hebt zelf kinderen eerstdaags hoor je je eige kinderen gewapend over straat te laten lopen anders zijn ze niet meer veilig hoop dat ze hem zo snel mogelijk te pakken krijgen en tot zijn dood mag weg kwijlen in de cel of iemand anders is het nog voor om hen te excuteren want dit kan ECHT NIET rust zacht bas zo jong in de bloei van zijn leven ?❤?

      • augustus 9, 2020 om 22:09
        Permalink

        Denk je dat echt?? Nederland is inderdaad die bananen republiek geworden. De rechtspraak is niet meer onafhankelijk. De rechtspraak stelt belangen van daders hoger als van slachtoffers. Lees je maar eens in.Het zal je kind /familie maar zijn die okomt door dit soort figuren…taakstraf van 240 uur is vaker gekozen als daadwerkelijk opsluiten en zitten,atijd verzachtende omstandigheden. Die horen er niet te zijn.Oppakken,vastzetten voor jaren dit soort ongedierte!

        Beantwoorden
      • augustus 9, 2020 om 23:19
        Permalink

        Best een naïeve opmerking van je. De rechterlijke macht staat wel degelijk onder politieke cq ambtelijke invloed. Het zou zo niet mogen zijn want men kijkt te weinig naar de maatschappelijke impact zie bijv de strafmaat en uiteindelijke straf van Volkert om maar 1 voorbeeld te noemen. Rechters hier zijn bang en soft als t aankomt op zware vergrijpen waar overtredingen veel te zwaar worden gestraft . Plus wetgeving is politiek, dat is de leidraad voor de rechters.

        Beantwoorden
      • augustus 10, 2020 om 12:10
        Permalink

        Maarten, prachtig om dit te lezen:

        “Het is mooi dat in Nederland de rechtspraak nog onafhankelijk is van de politiek. Lees jezelf eens in (Google maar ‘trias politica’) voordat je dit soort onzin uit kraamt.”

        een naïviteit op steroiden, zelden zoiets gelezen, bewondering voor dit “blind” vertrouwen in
        je “Trias Politica” en enorm bedankt, ik moest er serieus even om lachen, Trias Politica, mooi framework/concept, maar corrupt Maarten, klassen verschil en niet te vergeten, GELD + AMBITIE corrumpeert, maken van integere mensen regelrechte monsters. complete rechtbanken in beheer van…
        en dan kom jij even doodleuk vertellen”nee, trias politica”, dat is het, Nederlandse rechtspraak is onafhankelijk van politiek, sorry Maarten, en dit zeg ik met alle respect, maar dit werkt in realiteit niet zo, wat Google jou verteld en/of Mark Rutte of wie dan ook, je wordt in de maling genomen Maarten. Concept trias politica is erg mooi en nobel, alleen als het uitkomt. het aller grootste- meest succesvolle, winstgevende criminele organisatie in Nederland is de overheid zelf Maarten, een crimineel zegt en verzint ook van alles om zijn doel te bereiken, dus de overheid ook met zijn trias politica.

        “LESR” maakt terecht de opmerking:

        “Hopelijk dat de D66 Rechters daarmee rekening
        houden tijdens een vonnis.”

        Maarten, kun jij mij de d-66 oververtegenwoordiging in rechtspraak uitleggen?

        Beantwoorden
        • augustus 10, 2020 om 20:47
          Permalink

          Wat bedoel je precies met oververtegenwoordiging van D66 in de rechtspraak? Zover ik weet kan het kabinet of de Tweede Kamer hier niet, zoals wel in de VS, rechters van een aan hun gunstige politieke kleur aanstellen om hun invloed te vergroten.

          Beantwoorden
          • augustus 10, 2020 om 23:53
            Permalink

            @Maarten

            u kunt het allemaal heel erg mooi vertellen meneer Maarten, heel mooi en gepassioneerd ook.
            Zoals ik u eerder aangaf bent u naïef in uw benadering, cognitieve dissonantie op volle toeren, zo van, ik kan het niet verwerken dus dan blijf ik maar halsstarrig geloven wat de overheid mij voedt aan data, met uw “waarom geloven jullie dat de overheid corrupt is” , moet ik u dit serieus uitleggen? U doet uzelf en anderen rondom u geen goed met deze kinderlijk naïeve benadering tegen een overheid, een overheid is per definitie onbetrouwbaar en dat kan ook niet anders gezien het belang het dient.

            U bent bekend met de huidige feiten, sinds, zeg, afgelopen 4 maanden alleen al? u bent bekend met de broertjes de Jonge? en broertjes Sijbesma?
            goed, heeft u al antwoord gegeven op de eerste vraag, zullen we dat eerst doen ?

            Maarten, kunt u mij de d-66 oververtegenwoordiging in rechtspraak uitleggen?

            u komt met een vergelijk met US wat onzin is en heeft niets met de vraag te doen , dus nogmaals,

            Maarten, kun jij mij de d-66 oververtegenwoordiging in rechtspraak uitleggen?

            Als u dat kunt beantwoorden, dan graag de vraag beantwoorden :

            WAAROM rechtspraak oververtegenwoordigd is door voornamelijk d66 (links) ?

            ik ben serieus benieuwd naar uw reactie!

          • augustus 12, 2020 om 12:39
            Permalink

            U beticht mij van naiviteit en koppigheid. Ondertussen levert u geen enkele inhoudelijke argumentatie voor uw stellingen… Als u links bij voegt naar uw bronnen zal ik het graag lezen.

            Als sommige overheidsdienaren een belangenverstrengeling hebben, betekent dat niet dat de hele overheid corrupt is. Ik geloof zelf dat soortgelijke belangenverstrengeling voornamelijk in de Eerste Kamer voor komt, waar veel leden lucratieve bestuurlijke nevenfuncties vervullen en hun politieke invloed inzetten voor het belang van deze andere organisaties. Maar waarom denkt u dat de HELE overheid corrupt is? Ik kan nu niet volgen in de stelling dat de overheid per definitie corrupt is. Als dit waar zou zijn, waar ligt dan volgens u de oplossing? Een volledig anarchistische staat? Nee dank u.

            Waaruit blijkt een oververtegenwoordiging van D66 in de rechtspraak?

            Ook graag links naar de broertjes die u noemt.

      • augustus 10, 2020 om 20:43
        Permalink

        Ongelofelijk wat een boel reacties zo’n kort berichtje heeft gekregen. Ik schrik van de hoeveelheid boude stellingen die niet onderbouwd zijn en mij erg vreemd aan doen. Waarom geloven jullie dat ‘de overheid’ (een orgaan van ontzettend veel verschillende mensen) corrupt is?

        Ik hoor dat strafrechtadvocaat Inez Weski onlangs bij Zomergasten inzichtelijk heeft gesproken over de relatie tussen politiek en rechtspraak, maar ik heb het nog niet bekeken, wat ik nu schrijf is zoals ik het hoorde van een vriend. Inderdaad klaagt Weski dat de rechtspraak steeds sterker beinvloed wordt door de stem van het volk, terwijl rechtspraak in principe onafhankelijk zou moeten verlopen. Dat de politiek (Rutte? D66?) direct invloed heeft op de uitkomst van een proces is echter totaal niet te onderbouwen. Ik hoor het echter graag als iemand een betrouwbare bron kan leveren die het tegendeel laat zien.

        Wat betreft Wilders, die is zover ik weet gedaagd voor aanzetten tot discriminatie door het Openbaar Ministerie, waar de regering ook weer geen directe invloed op kan uitoefenen. Hij is schuldig bevonden maar kreeg geen straf zodat hij zijn functie in Den Haag kon blijven vervullen. Hij maakt met zijn functie onderdeel van de politiek waarvoor ik hier nogal wat haat en wantrouwen proef.

        Terwijl ik dit schreef luister ik naar het verhaal van Alfred Mol (aangeraden door Maurice) die aangeklaagd werd door zijn ex-werkgever. Wat heeft de overheid hiermee te maken? Ik kan niet uitsluiten dat er geen ‘corrupte’ rechters zijn in Nederland – dit is niet mijn wereld en daarom uit ik hier geen sterke mening over. Maar zelfs als er corrupte rechters zijn in Nederland (wat mij onwaarschijnlijk lijkt maar dat terzijde) dan betekent dat echter niet gelijk dat de gehele rechtspraak dysfunctioneel is of dat Nederland een bananenrepubliek is.

        Ik geloof inderdaad dat de zittende regering bij een eerlijke verkiezing verkozen is door ons volk, ongeacht of jullie en ik het nu met hun beleid eens zijn of niet.

        Beantwoorden
        • augustus 11, 2020 om 02:51
          Permalink

          @Maarten
          Om maar eens een voorbeeld te noemen stopt de staat heel veel geld in eigen zak Maarten;

          Met het drugsgeld dat op de speciale rekening van de staat is gezet, mag niets gebeuren totdat de verdachte ook echtschuldig is bevonden. Op dat moment is het geld officieel van de staat en wordt dat beschouwd als ‘extraatje’ voor de staatskas.

          Mochten er slachtoffers gemaakt zijn bij het verkrijgen van het criminele geld, dan wordt (een deel van) het geld gebruikt om de schadevergoeding van te betalen.

          Hoeveel geld wordt er op deze manier ‘verdiend’?
          Vorig jaar was dat ruim 171 miljoen euro, een jaar eerder meer dan 221 miljoen, en in 2016 nog ruim 400 miljoen euro.

          Auto’s die in beslag genomen zijn, worden vrij snel daarna al geveild.
          Dit komt doordat auto’s hun waarde verliezen (gemiddeld 2 procent minder per maand).
          Dan maakt het niet uit of de verdachte schuldig bevonden is: als de verdachte schuldig blijkt te zijn, komt de opbrengst in de staatskas terecht.
          Eigen boezem eerst Maarten eigen boezem eerst.
          Wordt eens wakker.

          Wat betreft de rechtspraak die buigt niet mee met zijn tijd.
          Ik bedoel; belijden doen we toch ook nog alleen nog maar in de kerk en niet meer daarbuiten.
          Wat ik wil aantonen is dat het volk wil dat we onze rechtspraak aanpassen naar een nieuwe onafhankelijkheid.
          Met strengere wetten en regels gezien de verharding van de maatschappij.

          Verder wordt de regering gekozen niet meer niet minder daar is niks eerlijk aan naar mijn bescheiden mening. Want alle stemmen die niet stemmen zijn stemmen alle blanco stemmen scharen de grootste partij binnen. Wat nou eerlijk.

          Beantwoorden
        • augustus 12, 2020 om 10:10
          Permalink

          @Maarten, uit welk ei ben jij gekropen?. De zittende regering eerlijk verkozen?. Waarom hebben ze dan bepaalde grote partijen buitengesloten?. Niet echt democratisch, toch?.

          Beantwoorden
        • augustus 12, 2020 om 19:59
          Permalink

          @Maarten, jij bent echt een originele wereldvreemde linkse trol. Continu draaien en niets zeggen. Jij denkt natuurlijk, hoe meer ik draai, ontken, eromheen lul, andere onderwerpen aandraag, hoe geloofwaardiger het wordt?. Bij ons werkt zoiets juist averechts, want wij houden van duidelijke taal en feiten. Dat jij je linkse vriendjes om de tuin kunt leiden is prima, maar wij zijn hier geen wereldvreemde ontkennende reaguurders. Stop dus met die kolder, geef rechtstreekse duidelijke antwoorden en dwaal niet steeds af.

          Beantwoorden
    • augustus 10, 2020 om 11:09
      Permalink

      bij wijze van spreken, en letterlijk achter elkaar gebruiken in 1 zin? trots

      Beantwoorden
    • augustus 10, 2020 om 12:03
      Permalink

      Ik las ergens anders “met vijf kogels” omgelegd.
      Bas reageerde zeer terecht op een “heterdaad”, en had het recht om de dader “aan te houden” (heette vroeger “arresteren”). Aanhouden moet geschieden met “gepast geweld”.
      De politie kan, bij “ernstig” verzet van een dader zijn of haar vuurwapen gebruiken. Een burger heeft dat gepaste middel niet. Maar goed, in Amsterdam, waarbij militaire gevechtswapens door criminelen gebruikt worden, is ook de politie met haar handvuurwapen vaker al de zwakkere.
      Buitengewoon harde straffen op verboden wapenbezit in combinatie met flits fouilleren is mijn oplossing, en had de kans dat Bas in leven was gebleven, flink vergroot. Tien jaar lang op Ameland in de chain gang verplicht stranden onderhouden en varkenskotten schoonmaken als straf op het bij je hebben van een blaffer? Dan ga je wel nadenken…

      Beantwoorden
    • augustus 11, 2020 om 15:10
      Permalink

      Een ding begrijp ik niet, waarom is er geen enkel filmpje gemaakt van degene die die klok ( wilde) jatte(n) of de vluchtende dader(s)?

      Beantwoorden
      • augustus 13, 2020 om 14:16
        Permalink

        Dit soort jongens zijn op ‘rooftocht’.
        Waar een Bas en andere figuren naar het strand/park gaan om de plezier te maken en de mooie jongen uit te hangen zijn deze gasten met andere fratsen bezig.
        Ze zijn waarschijnlijk bij 10 badgasten langsgelopen en geilend naar tasjes, telefoons, klokken en kettingen gekeken. En zoals 99/100 Hollanders beaamt kijken ze snel de andere kant op, je wilt tenslotte niet in de problemen komen, want je weet hoe ‘ze’ zijn. Laat staan dat iemand dapper genoeg is om een deze mensen op camera vast te leggen (al weten we dat nog niet zeker, want misschien heeft de politie allang wat fotos van deze dieven).

        Op het moment dat deze groep zich om Bas en Co vormden waren er tientallen ‘mannen’ die dit zagen gebeuren. In plaatst van je medeburger bij te staan keken ze allemaal de andere kant op
        – Niet mijn zaak
        – Niet mijn probleem
        – Ik ben hier voor plezier, ik ga niks riskeren ik moet maandag weer naar kantoor/de bouwplaats
        -Ohoh wat erg…..vanavond lekker naar het restaurant dan maar?

        Burgerarrest, anno 2020 met gevaar voor eigen leven. Durf jij het?

        Beantwoorden
    • augustus 13, 2020 om 11:07
      Permalink

      men zal er doodslag van willen maken, 18 jaar maximaal, hopelijk gaat de rechter is niet in mee en ziet deze het als moord, dan is het(levenslang) minimaal 25 jaar.

      Beantwoorden
      • augustus 13, 2020 om 17:50
        Permalink

        Het is zeker weten, moord. Die rat is opgehaald, door zijn billenmaatjes om Bas neer te schieten. Hij heeft niet per ongeluk het wapen uit zijn schoudertasje gehaald, en per ongeluk een aantal keren geschoten. Hij is ook niet per ongeluk gevlucht, na die moordaanslag. Dus gewoon levenslang opsluiten, zonder herziening.

        Beantwoorden
    • augustus 9, 2020 om 12:13
      Permalink

      Blank met zwarte krullen staat er toch? Ben je analfabeet ofzo? Mafkees

      Beantwoorden
      • augustus 9, 2020 om 17:13
        Permalink

        oh ik heb anders gelezen (op een twitter-account waarvan een familielid een directe getuige was van de schietpartij) dat het om iemand ging met een Turks uitziend uiterlijk (wat ook weer niet alles zegt natuurlijk)…maar als het wel daadwerkelijk om een Turk zou gaan is de media er (zoals van hun verlangt van bovenaf) uiteraard weer terughoudend in…maar als het om een blank iemand gaat zouden ze het het liefste nog in hoofdletters neertypen: BLANKE voortvluchtige…

        Beantwoorden
        • augustus 9, 2020 om 19:12
          Permalink

          Volgens een dame die daar aanwezig was, gaat het om een Nederlandse man. Inderdaad met donker haar. Veel mensen die daar waren hebben blijkbaar de beelden (zelf gemaakt of ontvangen). Zij heeft die beelden bekeken. Iemand in het bezit van die beelden?

          Beantwoorden
        • augustus 9, 2020 om 20:18
          Permalink

          Verlangd. Met een D a.u.b..
          En media is meervoud van medium. Dus “media zijn” graag. En “blank” mag voor mij “wit” worden.

          Beantwoorden
          • augustus 11, 2020 om 00:16
            Permalink

            @Pjotter, flikker op.

      • augustus 10, 2020 om 15:37
        Permalink

        Ja een Turk ja, Haha dat ie blank is betekend niet dat ie Nederlander is Gekke Henk
        ”De man werd neergeschoten bij de Amsterdamse recreatieplas de Oeverlanden. Kort daarop overleed hij aan zijn verwondingen. Vermoedelijk kende Bas de dader helemaal niet. „Een groepje mannen met licht getint uiterlijk kwam naar de steiger en had het voorzien op de Rolex van een vriend van Bas. Hij heeft daar iets over gezegd”
        PRECIES wat we al weer dachten

        Beantwoorden
      • augustus 13, 2020 om 17:52
        Permalink

        Valt zeker tegen, voor Henkie?. Ben je kleurenblind ofzo?. Mafkees!.

        Beantwoorden
    • augustus 9, 2020 om 12:47
      Permalink

      Nee, het was je moeder zonder bikini top, kan je niet lezen sukkel.

      Beantwoorden
    • augustus 9, 2020 om 15:29
      Permalink

      Er staat duidelijk een blank man.

      Hoop dat ze de dader gauw vinden.

      Beantwoorden
    • augustus 9, 2020 om 16:50
      Permalink

      Uiteraard, andere bronnen spreken van een getinte dader met zwarte krullen en een sikje. Nou dan weet ik het wel weer, maar eerlijk gezegd is dat ook helemaal geen verrassing.

      Beantwoorden
        • augustus 10, 2020 om 23:55
          Permalink

          @Joris Driepinter, het staat gewoon op internet.

          Beantwoorden
    • augustus 10, 2020 om 03:09
      Permalink

      In plaats van dat je achterlijk racistisch gaat lopen doen kan je ook gewoon kijken naar de omschrijving van de verdachte, die dus gewoon blank is. Lul.

      Beantwoorden
      • augustus 14, 2020 om 08:26
        Permalink

        Waar blijf je nu, met je theorie?. Toegeven is moeilijk, voor grootbekken.

        Beantwoorden
      • augustus 14, 2020 om 17:25
        Permalink

        Inmiddels hebben ze 5 figuren opgepakt, daar zat niet 1 kaaskop tussen. Waar blijf je nu met je racistische theorie?. Van jouw medetrollen, horen we nu ook niet meer zoveel. Wie is er nu achterlijk?.

        Beantwoorden
  • augustus 9, 2020 om 11:19
    Permalink

    Viezerikken kun zelf geen cent verdienen om een rolex te kopen. Dan stelen ze er maar 1 van een ander

    Beantwoorden
    • augustus 9, 2020 om 15:52
      Permalink

      Is groot drama , zeker als je voor je vrienden opkomt om diefstal te voorkomen en dan geliquideerd wordt , echter die Rolex drager best wel een aap , dat je zo open en bloot met zo’n duur horloge gaat pronken zeker tussen al die andere kraaien en apen die er op zo’n dag op uit zijn je meedogenloos te beroven

      Beantwoorden
    • augustus 9, 2020 om 16:56
      Permalink

      Ja precies, en dan kijken ze thuis nog eens goed en blijkt het een nepperd te zijn van aliexpress. En dan nog gepakt worden ook straks en 12jaar met TBS krijgen voor een klok van een paar tientjes.

      Beantwoorden
  • augustus 9, 2020 om 13:29
    Permalink

    Misschien is die schietende randmongool, familie van die horloge-fetisjist, die toen platgereden is?. Jammer, dat er op het moment suprême, geen busje beschikbaar was om hem uit zijn bikini te rijden.

    Beantwoorden
    • augustus 9, 2020 om 14:58
      Permalink

      Ik vraag me af of die gast voorkennis had ofzo want blijkbaar had hij al besloten om direct te schieten wanneer iemand er wat van zou zeggen.

      Beantwoorden
  • augustus 9, 2020 om 14:03
    Permalink

    Hij schrijnt per boot gevlucht te zijn volgens omstanders.

    Beantwoorden
    • augustus 9, 2020 om 17:21
      Permalink

      dader per boot gevlucht? terug naar zijn land van herkomst? hopelijk hebben ze er dan wel nog wat gaten in geprikt zodat hij (de dader) langzaam en lijdzaam kapot mag gaan aan de verdrinkingsdood…al was hem (de dader) levend verbranden beter geweest! Maar wie weet…wat nog niet is kan nog komen…ik hoop (diep vanuit mijn hart) dat de nabestaanden van de vermoordde Bas van Wijk wraak gaan nemen op de dader tzt…en dan wraak met hoofdletters…oog om oog, tand om tand!

      Beantwoorden
  • augustus 9, 2020 om 15:56
    Permalink

    Maar hoe wil iemand dan een Rolex jatten? Gewoon van de pols van die gast aftrekken ofzo? Of had de knul hem in zijn tasje gedaan en onbeheerd bij de spulletjes laten liggen? In dat laatste geval vraag ik me af waarom je zo’n ding dan niet thuis laat. Of laat hem gewoon om je pols zitten. Zo’n duur ding zal toch wel tegen een beetje water kunnen? Of heb ik iets gemist?

    Beantwoorden
  • augustus 9, 2020 om 15:58
    Permalink

    Triest maar zo 2020; hebben hebben hebben niet ervoor willen werken dus gewoon jatten, welk normaal ‘mens’ gaat naar een zwembad-park locatie met een pistool ( Laat daar de rechter van deze rat beter over nadenken dan het betoog van z’n vuige vaatdoek advocaat; vast met hoe zielig, hoe moeilijk zijn verdachte een jeugd heeft gehad).
    Zou het helpen dat we weer het principe Oog om Oog , Tand om Tand gaan invoeren, niks barbaars, niks Middeleeuws maar puur vooraf bij de wet geregeld; verdachte bent u schuldig ontvangt u bij de kassa exact dezelfde behandeling als uw slachtoffer(s).
    RIP arme Bas, sterkte familie en vrienden; zou tof zijn als jullie de dader eerder pakken (wraak kan veel goedmaken)

    Beantwoorden
  • augustus 9, 2020 om 16:11
    Permalink

    Zwarte krullen bij een blanke….. De kans daarop?
    denk toch na!

    Beantwoorden
    • augustus 9, 2020 om 20:40
      Permalink

      Mark van Bommel is blank en heeft zwarte krullen. Dus wat zeur je joh jij PVV tokkie. Ga lekker goedkope bier drinken jij loser.

      Beantwoorden
      • augustus 9, 2020 om 22:38
        Permalink

        Prachtig deze reactie. Het is al lang en breed bekend dat het om een iemand gaat met Turkse achtergrond. Dit benoemen wordt echter direct beantwoord met pvv-stemmer of racist. Echt. Genieten. Ga zo door jongens! 🙂

        Beantwoorden
        • augustus 10, 2020 om 17:16
          Permalink

          Ik reageerde op de feit dat Mark denkt dat iemand met zwarte krullen niet een Nederlander kan zijn. En ik bedoel een ethnische Nederlander. Ik haalde Mark van Bommel erbij wie een rasechte Limburgse Nederlander is met zwarte krullen en een blanke huidskleur. En ja ik denk en vind dat de meeste PVV’ers hersenloze racistische tokkies zijn. Zijn schorem en gajes voor het leeuwendeel.

          Beantwoorden
          • augustus 11, 2020 om 17:14
            Permalink

            dat laatste is een aanname. moet je niet doen joh.

        • augustus 12, 2020 om 16:27
          Permalink

          Die kunnen toch ook gewoon blank/wit zijn? of staat blank/wit gelijk aan alleen Nederlands?

          Beantwoorden
    • augustus 10, 2020 om 14:49
      Permalink

      De man werd neergeschoten bij de Amsterdamse recreatieplas de Oeverlanden. Kort daarop overleed hij aan zijn verwondingen. Vermoedelijk kende Bas de dader helemaal niet. „Een groepje mannen met licht getint uiterlijk kwam naar de steiger en had het voorzien op de Rolex van een vriend van Bas. Hij heeft daar iets over gezegd”, liet een kennis op basis van anonimiteit weten aan De Telegraaf.

      Was geen blanke.

      Beantwoorden
  • augustus 9, 2020 om 21:26
    Permalink

    Hohoho, blank? Witte huidskleur.
    Politie is racist

    Beantwoorden
  • augustus 9, 2020 om 21:54
    Permalink

    Ja , hou jullie zelf maar voor dat het een Turk , bruine , buitenlander ,moslim is ,want Nederlanders zijn
    zo perfect ,die doen nooit wat , allemaal nette mensen ! hypocriet kut stelletje ,kunnen jullie straks weer met gerust hart op de PVV ,of Baudet Stemmen . Zou Anne faber ook blij zijn ,dat ze gelukkig niet door een Turk is vermoord maar een Blanke Nederlander .

    Beantwoorden
  • augustus 10, 2020 om 00:07
    Permalink

    achja ,
    weer eentje minder
    net zoals ze bij de allochtonen zouden zeggen .

    Wanneer er elk jaar feest word gevierd “Kinderfeest ” rond 5 december
    waarvan 95 %
    van de zwarte mensen ( hun voorouders ) die in nederland wonen
    zijn uitgemoord
    horen we ook niemand klagen.

    drink je koffie maar elke dag gezellig op voor deze speech.

    ik bedoel maar van die comments slaan helemaal nergens op
    altijd maar de vinger willen wijzen naar een ander ras.

    En niet wetend waarom er überhaupt nu zulke gekken op straat lopen

    Beantwoorden
    • augustus 26, 2020 om 20:36
      Permalink

      neem jij meteen ff al die uitgeproduceerde negers van we are here in huis dan met je poppi joppi reactie maat

      Beantwoorden
  • augustus 10, 2020 om 00:41
    Permalink

    Zeer triest.
    Het stelen van een Rolex zal altijd flink wat geld opleveren, wordt doorverkocht ( of op bestelling gestolen ) en het is niet zoals met een gestolen auto dat je zeer regelmatig tegen de lamp kunt lopen : enkel bij douanecheck op vliegveld kan een gestolen klok eventueel getraceerd worden.
    Ik bezit zelf een Rolex maar die ligt tegenwoordig meer in de kluis dan dat ie om m’n pols zit : ik heb een G-Shock die ik dagelijks draag, en al helemaal als ik ga zwemmen of naar strand ga. Je houdt rekening met dit soort mensen/situaties, hou triest ook.
    Tevens heb ik een advertentie van Alixpress opgeslagen met een exacte replica van m’n Rolex. Toen er eens werd geïnformeerd naar die klok zei ik lachend : kijk hier, voor honderd euri kan je er 1 kopen, denk je nou echt dat dit een echte is ?!

    Beantwoorden
  • augustus 10, 2020 om 00:58
    Permalink

    Vele van de reacties hier zijn gefixeerd op één ding! Welke afkomst had de dader.

    Dan heb je ook een groep die hoopt dat hij niet één van ‘hun’ was.

    Welke afkomst deze idioot had is niet relevant. Deze daad moet ongeacht afkomst hard gestraft worden.

    Beantwoorden
  • augustus 10, 2020 om 03:10
    Permalink

    Blanke man met donkere krullen. Uitkijken naar een magere Gordon met permanentje en zo’n “van links naar rechts homo tasje” dus.

    Beantwoorden
  • augustus 10, 2020 om 05:19
    Permalink

    Dit is toch verschrikkelijk. Geliquideerd worden voor zoiets als dit.

    De combinatie heuptasje, sikje en zwarte krullen belooft weer eens niet veel goeds. Je mag toch hopen dat dit niet de gebruikelijke 12 jaar met 1/3 aftrek wordt. Knal er eens met 20+ jaar overheen.

    Beantwoorden
  • augustus 10, 2020 om 16:21
    Permalink

    Het ene binkie schiet het andere binkie dood, welke nationaliteit maakt dan ook niet meer uit.
    Zal wel hoop agressie/egotripperij over en weer zijn geweest, allemaal stoere echte mannen en niemand met een iq boven de 80 die vervolgstappen (actie/reactie) verwacht en daar dan op inspeelt.

    Je zal met je gezin een zwerf kogel opvangen.

    Aan de foto’s te zien was er aardig was (sterke) drank dit zal de situatie ook niet geholpen hebben.
    En het horloge verhaal rammelt een beetje,

    En voor de mensen hierboven, sinds socialmedia z’n intrede in de maatschappij gedaan heeft is iedereen vergeten dat je ”gepakt” kan worden in het echte leven. Het lijkt wel alsof we denken veilig te zijn in een soort anonimiteit en gaan er vanuit dat dit in het echte leven ook zo is. .

    Als je een klein beetje les gehad op straat weet je dat er altijd wel iemand verder gaat dan jij,iemand die minder heeft en z’n trots of ego met alle macht in stand probeert te houden.

    Beantwoorden
  • augustus 13, 2020 om 14:27
    Permalink

    Wat maakt het uit of de dader blank of gekleurd is. Je hoort van iemands anders leven af te blijven. Je pakt niet als dader alleen het slachtoffer maar je pakt nog zwaarder de nabestaande. Als jij wilt beschikken over iemands leven dan hoor je niet in deze maatschappij thuis.

    Beantwoorden
  • augustus 18, 2020 om 10:27
    Permalink

    Ook al heb je geld, zelfs rijke mensen lopen met imitatie spullen.
    Tegenwoordig kan je er eerder van uit gaan dat het NEP is dan ECHT.
    Maar deze sukkels hebben al weinig hersencellen, in combinatie met aardig wat jaartjes ontwikkeling achterstand vanuit de gene uit zich dit in giftige parasieten die ieder moment iemand te grazen nemen.
    Daar zit Nederland inmiddels vol mee.
    En het zal alleen maar erger worden.
    De vraag is, waarom laten Nederlanders dit toe.
    Wanneer is het genoeg?
    Mijn Opa had altijd een mooie uitspraak : Vooruit denken is regeren.
    Als je bepaalde veranderingen aanbrengt, kan je van te voren al bedenken wat daarvan de gevolgen zullen zijn..
    Dit hebben we allemaal zien aankomen en toch is het gebeurd.
    Krab jezelf maar eens goed achter je oren.
    En zeg maar dag naar je vaderland, want daar is inmiddels al niks meer van over.

    Beantwoorden
  • augustus 23, 2020 om 19:02
    Permalink

    Dader heeft opeens verbazingwekkend snel bekend en volledige openheid van handelen gegeven.

    Daar moet een slimme advocaat achter zitten die zei : oheeee piraat, je staat 4* op beeld, er zijn 101 getuigen EN je gappies gaan zeker niet mee voor deze roofmoord dus beken en speel met de rechter zijn geest voordat hij ook nog meeweegt dat er kinderen bijwaren die een trauma kunnen ontwikkelen en dat er kogels konden afdwalen en hij je een douw van 18+ kalenders geeft”

    maw : beken ALLESSSSSSSSSSS en verminder daardoor de strafmaat wegens volledige medewerking.

    …. slim wel, straf kan daardoor zo 6 kalenders omlaag uitvallen op een mwa 10-12 wegend de maatschappelijke onrust of 6-8 als de roofmoord door gebrek aan bewijs een beroving met onvrijwillge doodslag word.

    heel interessant deze zaak

    Beantwoorden
    • augustus 24, 2020 om 19:47
      Permalink

      Door mee te werken, is het slachtoffer niet minder dood. Dat de kogels ook andere mensen hadden kunnen treffen, blijft ook een feit. Verder was het met voorbedachte rade, want hij is bewust naar het slachtoffer toegelopen om hem neer te schieten. Levenslang is nog te mild, voor dat vuilnis.

      Beantwoorden
      • augustus 27, 2020 om 04:16
        Permalink

        Mee eens…
        Voor dit soort gevallen zou de doodstraf ingesteld moeten worden.

        Beantwoorden
  • april 19, 2021 om 18:00
    Permalink

    Het stuk stront heeft z’n eis binnen, 18 jaar met TBS dwang. En nu ook z’n hele kut familie deporteren terug naar marokko.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.